Amatör Astronomi Tüm Yazılar

Astrofotoğrafçılık: Yıldız İzi (Startrail) Fotoğrafları

Hazırlayan: Ögetay Kayalı

Bazı gökyüzü fotoğraflarında yıldızların arkalarında dairesel bir iz bıraktığını görürüz. Sanki yıldızlar bir şeyin etrafında dönüyor gibidir.

20151022GhostStartrails

APOD – NASA (31.10.2015)

Bu durum Dünya’nın dönüş hareketinin doğal bir sonucudur. Dünya, kendi ekseni etrafında dönerken yıldızlar da sanki gökyüzünde hareket ediyormuş gibi görünür.

Dünya’nın dönüş eksenine yaklaşık olarak denk gelen Kutup Yıldızı tam olarak bu yüzden gece boyunca hareketsiz kalarak tek bir yönü gösterir. Diğer yıldızlar ise bu eksenin etrafında, yani Kutup Yıldızı‘nın etrafında bir dolanma hareketi yapıyor gibi görünür. Fakat unutmamak gerekir ki aslında bu harekete sebep olan şey yıldızların hareketi değil, Dünya’nın kendi etrafındaki dönüşüdür…

Yazının devamını bu linke tıklayarak Rasyonalist.org üzerinden okuyabilirsiniz.

Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri öğrencisi. Çoğunlukla yıldız astrofiziği ile fizik ve matematiğin gündelik yaşantıdaki rolü üzerine yazıyor. Alanı dışında amatör olarak fotoğrafçılık, resim, programlama, mekanik, elektronik ve biyokimya ile ilgileniyor. Kozmik Anafor’dan ayrılmış, şu an www.rasyonalist.org sitesinde yazarlık yapmaktadır.