Sizin için iki iyi haberimiz var! Öncelikle, uzun süredir kozmosun gizli yollarında ilerleyen bir kuyruklu yıldız keşfedildi. İkincisi, eğer bir dürbününüz varsa, o büyük, ileri teknoloji teleskoplardan hiçbirinin yardımı olmadan bu kuyruklu yıldızı görebilirsiniz.

İsmi C/2017 O1 ASAS-SN olarak belirlendi, çünkü ilk olarak temmuz ayında Şili’de bulunan All Sky Automated Survey for Supernovae (ASAS-SN) sistemi tarafından tespit edildi. Tahmin edebileceğiniz gibi bu gözlemsel sistem normalde, yüksek yığınlı yıldızların muhteşem ölümlerini gözlemlemek için kullanılıyor, ancak, bu kuyruklu yıldız göz ardı edilemeyecek kadar muhteşem.

C/2017 O1 ASAS-SN
C/2017 O1 ASAS-SN Kuyruklu Yıldızı’nın yörüngesi

Space.com’a göre, kuyrukluyıldız, Ağustos ayının başında Cetus takım yıldızından (Balina), Eridanus’un (Nehir) batısına doğru ilerliyordu. O zamandan beri Taurus’un (Boğa) içine kaymış ve Eylül ayında Hyades ve Pleiades yıldız kümeleri boyunca dans ediyordu.

Şu aralar, Auriga ile Perseus’un arasından, Camelopardalis’e (Zürafa) doğru gidiyor. Bu astronomik yolculuk boyunca, güzel kuyruğu çarpıcı bir şekilde gölgeler halinde izlendi.

ASAS-SN
C/2017 O1 ASAS-SN Kuyruklu Yıldızı’nın teleskopla alınmış görüntüsü (Telif: Raffaele Esposito, Avustralya)

14 Ekim 2017’de, Güneş’ten  224 milyon kilometre  kadar uzakta ve Güneş’e olan eliptik yörüngesindeki en yakın nokta olan günberisine ulaşacak. Bu aynı zamanda, en üstteki görselde gördüğünüz gibi Mars’ın yörüngesi civarlarında olacağı anlamına geliyor. Işıklı kirlilik düzeyinin düşük olduğu ve Ay’ın olmadığını yerlerde bir dürbünü olan herkes bu kuyruklu yıldızı gözlemleyebilecek.

Ancak görmek için en iyi zaman 18 Ekim olacak. Bu noktada, yörünge yolu nedeniyle, Güneş’ten uzaklaşmaya başlamış olmasına rağmen kuyruklu yıldız, Dünya’ya en yakın konumda olacak.

Hakan Cibelik