Cağaloğlu Anadolu Lisesi Panelimizden Kareler

İstanbul Cağaloğlu Anadolu Lisesi’nin davetlisi olarak, 31 Mayıs 2017 tarihinde bir astronomi ve uzay bilimleri söyleşisi gerçekleştirdik.

100 yılı aşkın tarihi ile, ülkemizin en köklü ve nitelikli eğitim kurumları arasında yer alan Cağaloğlu Anadolu Lisesi öğrencilerinin, tümüyle kendi çabalarıyla gerçekleştirdikleri organizasyonda, Kozmik Anafor Astronomi Platformu’nun kurucusu amatör astronom Zafer Emecan ve yazarlarımızdan Ali Kuşçu Uzay evinde astronom olarak görev yapan Reyhan Çelik yer aldılar.

Yaklaşık 160 öğrenci ve öğretmenin katıldığı 3 saatlik panelde; Güneş Sistemi’ni ve gezegenleri tanıttıktan sonra, uzak öte gezegenleri (exoplanet) tanıttık ve keşif yöntemlerini anlattık. Ardından, Mars’a yolculuğu, dünyalaştırma (terraform) ihtimallerini ve olası Mars kolonisinde hayatı ele aldık.

Olimpos Gökyüzü ve Bilim Festivali’ne Kayıt ve Katılım Kolaylaştı