Asteroidler Güneş Sistemi Tüm Yazılar

Dev Bir Asteroid: 4 Vesta

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedintumblrmail

Yukarıda gördüğünüz bu fotoğraf, Mars ile Jüpiter arasındaki Asteroid Kuşağı‘ndaki en büyük gökcisimlerinden biri olan 4 Vesta isimli asteroide ait.

Dünya’dan yaklaşık 172 milyon km uzakta yer alan 4 Vesta, bir cüce gezegen olarak nitelenemeyecek kadar küçük olmasına rağmen, bir asteroid için “dev” sayılabilecek kütle ve boyutlardadır. Biraz “yamuk” olmasına karşın, ortalama 525 km çapındaki bu asteroidi ilk kez “net” biçimde Dawn (Şafak) uzay aracının gönderdiği fotoğraflar sayesinde inceleyebildik. Daha öncesinde yeryüzündeki en güçlü teleskoplarla bile, fotoğrafın sağ üst köşesindeki küçük bulanık bir görüntü olarak görebiliyorduk.

4 Vesta, Güneş çevresindeki bir tam dönüşünü 3.6 yılda bir tamamlıyor. Aslında, Güneş Sistemi içindeki küçük, önemsiz bir gökcisminden öte, tek önemli özelliği “Pallas” ile birlikte bildiğimiz en büyük asteroidlerden biri olması. Tabi, önümüzdeki yüzyıllarda şu an aklımıza gelmeyen birçok konuda önem kazanabilir. Örneğin, ülkemizin yüzölçümüne sahip bu asteroid, gözde bir madencilik merkezi olabilir.

2011 yılında 4 Vesta’yı ziyaret eden Dawn uzay aracı, incelemesini tamamladıktan sonra Asteroid Kuşağı’ndaki “tek” cüce gezegen olan Ceres’e doğru yola çıktı ve şu anda Ceres yörüngesinde incelemelerini sürdürüyor

Bir astronomi işçisi.
Kozmik Anafor'un kurucusu, her şeyi ve hiçbir şeyi. İlgisiz üniversiteler bitirmiş olmasına rağmen, içinden atamadığı gökbilim sevgisini kaleme, klavyeye, araştırmalara dökmeye çalışan, haddini bilen, ama bazen aşan bir amatör astronom.