Phaethon
APOD 23/12/2017

Günün Gökbilim Görüntüsü (23 Aralık 2017) Phaethon’un Çocukları

Telif HakkıMikiya Sato (Japon Meteor Topluluğu)

Yörüngesinin iyi ölçülmesine dayanılarak, 3200 Phaethon yıllık Geminid Meteor Yağmuru’ndan sorumlu metreoidlerin kaynağı olarak tanınmaktadır. Çoğu meteor yağmurunun ebeveyni bir kuyrukluyıldız olmasına rağmen, 3200 Phaethon 1,4 yıllık bir yörünge dönemi olan Yakın Dünya asteroididir . Kayalık ve Güneş’te pişmiş bu asteroidin, Güneş’e yakın konumu  (günberisi), en içteki gezegen Merkür’ün yörüngesindedir. Bu teleskopik görüş alanında, asteroidin Kahraman Takım Yıldızı’nın (Perseus) soluk arka plan yıldızlarına karşı hızlı hareketinin, iki dakikalık toplam pozlama süresi boyunca kısa bir iz bıraktığı görülüyor. Meteoritin çocuklarının görülen paralel çizgileri ise, çok daha hızlı ve uzun çizgiler oluşturmuş. Bu aile portresi, Phaethon’un 16 Aralık’ta Dünya’ya en yakın konumundan önce,  Geminid (İkizler) meteor yağmuru 13 Aralık günü çok aktif zirve noktasında iken kaydedildi.

Çeviri: Fatih Özdemir (ASTER) – Zafer Emecan (Amatör Astronom)
APOD (Astronomy Picture Of Day)

NASA Official: Phillip Newman Specific rights apply.
NASA Web Privacy Policy and Important Notices
A service of: ASD at NASA / GSFC
& Michigan Tech. U.

Asteroit Kuşağından Geçmek Ne Derece Tehlikeli Olabilir?

Bilim Kurgu filmlerinde genellikle Asteroit Kuşağı’ndan geçen uzay araçları karşısına aniden çıkan devasa gök taşları …