Dış Uzay Tüm Yazılar

Magellan Bulutları’nda Olası Gece Manzarası

Yakın komşu galaksilerimiz Magellan Bulutları‘ndaki olası bir gezegende, gece gökyüzü bu fotoğrafa oldukça benzer olabilir.

Bizden ortalama 180 bin ışık yılı uzaklıkta iki “cüce galaksi” olan Magellan Bulutları, içinde yer aldığımız Samanyolu’na gök bilim ölçeklerine göre oldukça yakındır.

Bu mesafeden; 80 bin ışık yılının üzerindeki genişliği ile dev Samanyolu (solda) “hayali gezegenimiz” gökyüzünde büyük bir alanı kaplar. Ayrıca dağınık yapıya sahip cüce galaksinin milyonlarca yıldızı da (sağda) bu manzaranın içine hatırı sayılır bir katkı yapacaktır. Sonuçta ortaya buna benzer bir gece manzarasının çıkması şaşırtıcı olmaz.

Tabii herkes Magellan Bulutları sakinleri kadar şanslı değil. Şu yazımızda anlattığımız başka bir komşu cüce gökadamızın olası sakinleri bırakın böyle bir manzarayı, bir tek yıldız bile göremiyor olabilir.