Yansıma bulutsuları, yakınlarındakı  yıldızların ışığını yansıtan yıldızlararası toz bulutlarıdır. Onlardan bir tanesi olan NGC 7129,  gökyüzü standartlarına göre en küçüğü 1 milyon yıl yaşında tahmin edilen 130’dan fazla genç yıldızı barındırmaktadır.

Bu yıldızlar çevresindeki mavimsi bulutsuyu aydınlatırken, kabarcığı üzerindeki toz parçacıkları, içindeki genç yıldızların yoğun ışığı ile ısınmakta  ve bulutsuyu parlatmaktadır. Yıldızlar binlerce Güneş benzeri yıldızı oluşturmak için gerekli olan büyük bir gaz ve toz bulutundan oluşur. Bizim Güneşimiz de büyük bir ihtimalle benzer bir yıldız doğumevi içerisinde meydana gelmiştir.

Dikkatli baktığımızda nebula merkezine yakın konumda bulunan üç genç yıldızı fark ediyoruz. Bu yıldızlar oldukça genç olup,  bulutun içerisine doğru süpersonik gaz jetleri gönderiyor. Bu jetlerin çarpışması sonucu da nebula içerisindeki karbonmonoksit molekülleri ısınıyor.

NGC 7129
NGC 7129 nebulasının amatör astronom Robert Gendler tarafından alınmış bir görüntüsü.

Bulutsudaki en dikkat çekici şey, genç yıldızların ışıklarını yansıtan güzel mavi renkli toz bulutlarıdır ancak daha küçük, koyu kırmızı renkli hilal biçimindeki şekiller de hayli ilginç duruyor. Bu şekiller Herbig- Haro olarak adlandırılır  ve yeni yıldızların oluştuğu bölgelerdir. Bulutsunun tepesinde kendini net olarak göstermiş olan kırmızı hilal (HH103) enerji dolu bir fıskiyedir. Bu fıskiye, kendine özgü olan bu rengini üzerinde ışıldayan hidrojen gazına borçludur.

Bölgede yer alan bu doğurgan gaz ve toz bulutu eninde sonunda dağılacak.  Gevşek durumda bulunan küme de gökada çevresinde döndükçe, yıldızlar birbirlerinden uzaklaşacaktır. NGC 7129 gibi genç yıldızları barındıran yansıma bulutsuları, bilim insanları tarafından dikkatle inceleniyor. Zira bu bulutsular onlara yıldız doğurtan bu evlerin gezegen sistemlerini nasıl oluşturacağı konusunu daha iyi bir biçimde anlamalarını sağlıyor.  NGC 7129, William Herschel tarafından 18 Ekim 1794 yılında keşfedilmiştir.

En üstteki fotoğraf, 23-26 Eylül 2011 tarihlerinde Lemmon SkyCenter’da elde edilmiştir. Adam Block/NOAO/AURA/NSF