Philae Uyandı!

Kasım ayında devrim yaratarak 67P/Churyumov-Gerasimenko kuyrukluyıldızına başarılı bir iniş yapan Rosetta uzay aracının Philae modülü, yeterli Güneş ışığı alamadığı için 60 saatlik görevinden sonra uykuya yatmıştı. Kuyrukluyıldızın Güneş’e yaklaşmasıyla gerekli enerjiyi toplayacağı günleri beklerken tam 7 ay sonra bugün Philae uyandı.

Sinyal ESA’nın ESOC(European Space Operations Centre) adlı birimine 13 Haziran 22:28’de ulaştı. Gönderdiği 300’den fazla veri paketi, ekipler tarafından analiz ediliyor. Konu hakkında DLR Philae Proje Müdür Dr.Stephan Ulamec “Modül araştırma için hazır.” dedi.

Böylece Philae uykuya yattığı Kasım ayından beri ilk defa 85 saniyeliğine Rosetta aracılığıyla iletişime geçmiş oldu.

Şu anda bilim insanları Philae aracının tekrar iletişime geçmesini bekliyor. Philae’nin hafızasında hala kuyruklu yıldızda neler olup bittiği hakkında fikir verecek 8000’den fazla veri bulunuyor.

Önümüzdeki günlerde Philae’nin bize göndereceği haberleri bekliyor olacağız.

Kaynak

Yazar: Ögetay Kayalı

Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri öğrencisi. Çoğunlukla yıldız astrofiziği ile fizik ve matematiğin gündelik yaşantıdaki rolü üzerine yazıyor. Alanı dışında amatör olarak fotoğrafçılık, resim, programlama, mekanik, elektronik ve biyokimya ile ilgileniyor. Kozmik Anafor'dan ayrılmış, şu an www.rasyonalist.org sitesinde yazarlık yapmaktadır.

Perseid Göktaşı Yağmuru: 12-13 Ağustos