Astrofotoğrafçılarımızı sizlere tanıttığımız yazı dizimizde; alanında en başarılı isimlerden biri olan, Uzman astrofotoğrafçımız Ahmet Kahraman karşınızda. Gökyüzüne ve astrofotoğrafçılığa gönül verme hikayesini, kendi ağzından dinleyelim:

Ben Ahmet Kahraman, esas işim elektronik teknisyenliği. Hobi olarak da amatör astronomiyle ilgileniyorum. Bu merakım küçük yaşlarda yıldızları gözlemekle başladı; hep merak ettim acaba yıldızlardan daha uzakta göremediğim neler var.

Bu merakım; yirmi sekiz yaşına geldiğimde, 6 cm. çapında bir mercekli teleskop satın almakla bir tutku haline dönüştü. O teleskopla Satürn’ün halkalarını Jüpiter’in uydularını ve bulut kuşaklarını, Venüs ve Merkür’ün evrelerini, Ay’ın kraterlerini ve dağlarını, Güneş’in lekelerini, birçok yıldız kümesi ve de Orion nebulası, Andromeda galaksisini gözledim.

Küçük olmasına rağmen kaliteli Japon malı bir teleskop idi bu ilk teleskobum. Hala kullanıyorum ama, basit bir kurgusu vardı ve astrfotoğraf çekmek imkansız idi.

Astrofotoğrafçılık için 22 yıl bekledikten sonra, 15 cm çapında Meade Bresser marka lxd 75 Go-To sistemli Newtonian bir teleskop satın aldarak gökyüzü fotoğrafları çekmeye başladım.

Ama sonuç maalesef beklediğim gibi değildi. Canon 350D fotoğraf makinemi teleskoba adapte etmeme rağmen, uzun pozlamada dünyanın dönüşünü teleskop takip etse bile, istenen görüntü elde edilmiyordu. Sonuçta uzamış yıldızlar ve bunun sonucu olarak bulanık bir görüntü oluşuyordu .

Astrofotoğrafçımız Ahmet Kahraman’ın görüntülediği, yaklaşık 2.4 milyon ışık yılı uzağımızda yer alan Andromeda Galaksisi.

Teleskopu bilgisayara bağlayıp kılavuzlama sistemlerini devreye sokunca, bu sorunları bir nebze aşarak oldukça kaliteli görüntüler elde etmeye başladım.

Çalışmalarım hala devam ediyor önümüzdeki bir iki yıl içersinde ışık kirliliğinin olmadığı yüksek bir yerde kendime ait bir arazide bir gözlemevi inşa etmeye çalışacağım. Şimdi sizleri, bugüne kadar çekmiş olduğum astrofotraflarımdan birkaç örnekle baş başa bırakıyorum:

Ahmet Kahraman
Astrofotoğrafçı – Amatör Astronom