KOZMİK ANAFOR
Dünya Güneş Güneş Sistemi Jüpiter Kozmik Anafor Arşivi Mars Merkür Neptün Satürn Uranüs Venüs

Güneş Ve Gezegenlerin Orantılı Büyüklükleri

Fotoğraf Telif: Mehmet Ergün (Dünya gezegeni, boyutunu anlayabilmeniz için sonradan eklenmiştir).
Bu yazıyı yaklaşık 1 dakikada okuyabilirsiniz.

Yıldızımız Güneş, sistemimizdeki hem boyut olarak en büyük, hem de en fazla kütleye (kütleyi, aynı şey olmasa da “ağırlık” şeklinde düşünebilirsiniz) sahip gökcismidir.

Tüm Güneş Sistemini bir araya getirdiğimizde oluşacak olan kütlenin %99.8’ini Güneş tek başına karşılar. Kalan %0.2’lik kütlenin ise yarısından fazlası Jüpiter‘e aittir. Daha başka bir ifadeyle Jüpiter, Güneş haricinde sistemimizdeki her şeyin; tüm gezegenlerin, meteorların, cüce gezegenlerin ve kuyruklu yıldızların toplamından daha ağırdır.

Güneş ve Jüpiter’den artan yaklaşık %0.07’lik kütlenin yarısından fazlası Satürn‘den ibarettir. Ondan geri kalan %0.03’lük kütle’nin de dörtte üçünden fazlası Neptün ve Uranüs’ü meydana getirir.

En nihayetinde artan %0.01’den az kütle; Dünya, Mars, Venüs, Merkür, uydular, cüce gezegenler, asteroidler ve kuyruklu yıldızların tümünü oluşturur. Hepsini bir araya toplasınız, bir Neptün bile etmezler…

Üstteki görseli bize ulaştıran okurumuz Onur Gündüz’e teşekkür ederiz. Görselin dev boyutlu halini buradan  veya buradan bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

Hep Daha Fazla Okumak Gerek

Kepler Yasaları

Gezegenler Nasıl ve Nerede Oluşur?

20 Ocak – 10 Şubat 2016: Tüm Gezegenler Gökyüzünde!

Satürn’de Dev Bir Kasırga