Üstte yakışıklı bir fotoğrafını gördüğünüz, şu an bize 64 ışık yılı uzaktaki Gliese 710 yıldızı; yaklaşık 1.5 milyon yıl sonra Güneş’e en yakın yıldız olacak. Hatta gökbilim ölçüleriyle; neredeyse “burnumuzun dibine” kadar yaklaşacak diyebiliriz.

Galaksimiz Samanyolu’nun bulunduğumuz bölgesinde ve sarmal kolların genelinde, yıldız sistemleri arasındaki mesafe oldukça büyük; çoğunlukla 3-4 ışık yılı kadardır. Ancak bu durum, yıldızların zaman zaman birbirleriyle yakınlaşmadıkları anlamına gelmez. Samanyolu çevresindeki yüz milyonlarca yıl süren yörüngeleri boyunca yıldızlar birbirlerine zaman zaman yaklaşıp, zaman zaman uzaklaşırlar.

Güneş’in %60’ı kadar bir kütleye ve yüzde 1 aydınlatma gücüne sahip olan Gliese 710 yıldızı, kendisini Güneş sistemimize yaklaşık 1 ışık yılı kadar yakınlaştıracak bir yörünge izliyor. Evrensel ölçülere göre çok da uzak diyemeyeceğimiz, yakın bir gelecek sayılan 1.5 milyon yıl sonra, Gliese 710 gökyüzünde neredeyse -3 kadire ulaşan parlaklığı ile gökyüzünü süsleyecek.

1045089_299753000171186_1818876405_n
Güneş’in Samanyolu’nda bulunduğu yer, yakın çevresindeki yıldızlar ve hareket yönü.

Parlaklıkta dönem dönem akşamları veya sabahları gördüğünüz Venüs gezegeni ile yarışacak olan yıldız, bin yıllar sürecek çok uzun bir dönem boyunca görülebilen en parlak yıldız olacak.

“Şu anda” bizden 64 ışık yılı uzaktaki, Güneş’in %60’ı kütleye ve yarısından biraz daha fazla çapa (yaklaşık 900 bin km) sahip bu K tayf sınıfı turuncu yıldızın bize bu kadar yakınlaşması, elbette Oort Bulutu üzerinde bazı bozucu etkilere yol açabilir. Çünkü hem yıldızın kendisi, hem de çevresinde dolanan olası gezegenler, asteroidler ve asteroid kuşakları Güneş Sistemi’ni çevreleyen Oort Bulutu ile iç içe geçecek.

Bu yakınlaşma nedeniyle bölgede bulunan çok sayıda kuyruklu yıldızın Güneş sisteminin iç kesimlerine doğru hareket etmesi olası. Bu da, birkaç milyon yıl sonra bizim bulunduğumuz iç Güneş sistemine doğru bir kuyruklu yıldız akınına, yani Dünya (aslında bizler) için bir tehlikeye neden olabilir.

4.5 milyar yıllık ömrü boyunca gezegenimiz bu türden meteor ve kuyrukluyıldız yağmurlarına defalarca uğramış, yaşam bu yıkıcı etkiler nedeniyle tekrar tekrar şekillenmek zorunda kalmıştır. Açıkcası Dünya için sıradan, ama üzerindeki yaşam için bol maceralı bir deneyim olacak Gliese 710 ile yaşayacağımız komşuluk ilişkisi…