İnfografik: Güneş’in Temel Özellikleri

Okuma Süresi: 1 Dakika...
image_pdfimage_print

Güneş; G tayf sınıfından, galaksimiz Samanyolu’nda birebir aynısı sayılabilecek 10 milyarın üzerinde benzeri bulunan, sıradan bir yıldızdır. Onu özel kılan yegane şeyin, üzerinde yaşadığımız gezegenin çevresinde döndüğü, bize hayat veren yıldız olduğunu söylemeye sanırım gerek yok.

Yaklaşık 5 milyar yaşında olan Güneş’in ömrünün sağlıklı dönemi olan anakol evresinde bir 5 milyar yıl daha kalacağı hesaplanıyor. Yani, Güneş için olgunluk günlerine adım atmış orta yaşlı bir yıldız diyebiliriz.

Yukarıda gördüğünüz infografiği öğretmenlerimizin kullanımı ve astronomi severlerin poster yapabilmesi amacıyla hazırladık. İnfografiğin 1 metre genişlikte baskıya uygun çözünürlükteki halini bu linkten indirebilirsiniz.

Daha fazla okumalısınız

Yazar: Zafer Emecan

Bir astronomi işçisi. Kozmik Anafor'un kurucusu, her şeyi ve hiçbir şeyi. İçinden atamadığı gökbilim sevgisini kaleme, klavyeye, araştırmalara dökmeye çalışan, haddini bilen, ama bazen aşan bir amatör astronom.

Video: Uzaylılar İçin Saldırı Taktikleri