İngilizce orjinal görsel: Wikipedia Commons, user: Kelvinsong

İnfografik: Güneş’in Temel Özellikleri

Yaklaşık Okuma Süresi: 1 Dakika...

Güneş; G tayf sınıfından, galaksimiz Samanyolu’nda birebir aynısı sayılabilecek 10 milyarın üzerinde benzeri bulunan, sıradan bir yıldızdır. Onu özel kılan yegane şeyin, üzerinde yaşadığımız gezegenin çevresinde döndüğü, bize hayat veren yıldız olduğunu söylemeye sanırım gerek yok.

Yaklaşık 5 milyar yaşında olan Güneş’in, ömrünün sağlıklı dönemi olan anakol evresinde bir 5 milyar yıl daha kalacağı hesaplanıyor. Yani, Güneş için olgunluk günlerine adım atmış orta yaşlı bir yıldız diyebiliriz.

Yukarıda gördüğünüz infografiği öğretmenlerimizin kullanımı ve astronomi severlerin poster yapabilmesi amacıyla türkçeleştirdik. İnfografiğin 1 metre genişlikte baskıya uygun çözünürlükteki halini bu linkten indirebilirsiniz.

Daha fazla okumalısınız
Okumalısınız:  Oort Bulutu Nedir, Nerededir?

Güneş Bir Çift Yıldız Olarak Doğmuş Olabilir Mi?

Öyle görünüyor ki, hemen tüm yıldızlar çiftler halinde doğuyorlar. Acaba, 4,5 milyar yıl önce doğan …