Rus Uzay Ajansı’ndan (RSA) İnteraktif Uzay Yolculuğu

Rus Uzay Ajansı Roscosmos (RSA), insanlığın 1957 yılında Sputnik ile başlayıp günümüze kadar gerçekleştirdiği uzay yolculuklarını interaktif biçimde görüp detaylı bilgi alabileceğiniz bir internet sayfası oluşturmuş. Sayfanın yayın tarihini de Yuri Gagarin‘in ilk kez uzaya çıktığı 12 Nisan gününe denk getirmiş.

Bu linke tıklayarak ulaşabileceğiniz interaktif uygulamada, insanlığın 60 yıllık uzay serüveninde neleri başardığını görebilirsiniz. Bu yapılanları hatırlamak, gelecekte neler başarabileceğimizi hayal edebilmenizi de kolaylaştıracaktır.

Elbette site Türkçe değil. Rusça veya İngilizce biliyor olmanız iyi olur. Günümüzde bir yabancı dil bilmek, doğru bilgiye ve bilginin kaynağına ulaşabilmek adına olmazsa olmazlardan biri.

Ne diyelim? Ne yapıp edip bir yabancı dil öğrenin.  Keyifli yolculuklar…

Yazar: Zafer Emecan

Bir astronomi işçisi. Kozmik Anafor'un kurucusu, her şeyi ve hiçbir şeyi. İçinden atamadığı gökbilim sevgisini kaleme, klavyeye, araştırmalara dökmeye çalışan, haddini bilen, ama bazen aşan bir amatör astronom.

Wirtanen Kuyruklu Yıldızı Çıplak Gözle Görülebilecek Mi?

Son günlerde basında Wirtanen (46P/Wirtanen) Kuyruklu Yıldızı’nın 13-16 Aralık 2018 tarihleri arasında çıplak gözle dahi …