New Horizons: Plüton ve Charon’un Yeni Görüntüleri

Okuma Süresi: 1 Dakika...
image_pdfimage_print

New Horizons Plüto’ya yaklaşmasına devam ederken, Plüto’nun ve uydusu Charon’un en net görüntülerini almaya da devam ediyoruz. Aşağıdaki GIF’te New Horizons Plüto’ya yaklaşırken elde ettiği kareler görünüyor. 28 Mayıstaki konumundan(56 milyon kilometre), 25 Hazirana(22 milyon kilometre) yaklaşırken Plüto’nun görüntüdeki detayının nasıl arttığını görebilirsiniz.

nh-6-30-15_pluto_movie_nasa_jhuapl_swri
Ayrıca New Horizons’tan yeni bir haber daha var. 1976 yılında yapılan gözlemlerde Plüto’da metanın varlığı tespit edilmişti. New Horizons Plüto’ya yaklaşmasına devam ederken bunu doğrular nitelikte ilk tespitini yaptı, Plüto’da donmuş olarak metan bulunuyor.

Kaynak

Daha fazla okumalısınız

Yazar: Ögetay Kayalı

Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri öğrencisi. Çoğunlukla yıldız astrofiziği ile fizik ve matematiğin gündelik yaşantıdaki rolü üzerine yazıyor. Alanı dışında amatör olarak fotoğrafçılık, resim, programlama, mekanik, elektronik ve biyokimya ile ilgileniyor. Kozmik Anafor'dan ayrılmış, şu an www.rasyonalist.org sitesinde yazarlık yapmaktadır.

Video: Plazma Evren Modeli