Evren Işık Hızından Hızlı Mı Genişliyor?

Kozmoloji ile ilgili en popüler duyumlardan bir tanesi de evrenin ışık hızından daha hızlı genişlediğidir. Fakat bu cümle bir hayli eksiktir. Akıllarda cevaplanmamış, yarım yamalak cevaplanmış bir çok soru ve düşünce bırakır. Evren nasıl genişlemektedir? Nasıl olur da ışık hızını aşabilir? Bu yazımızda bu konuyu ele alacağız.

Bilmemiz gereken en temel kavramlardan biri, evrenin her noktadan genişlediğidir. Yani parfüm gibi tek bir noktadan dışa doğru saçılarak genişlemez. Her noktadan genişler. Bunu izah etmek için biraz matematikten faydalanmalıyız. Çünkü bazen sözcükler yerine sayılar çok daha anlamlıdır.

Makalenin devamını, bu linke tıklayarak rasyonalist.org sitesinden okumalısınız.

Yazar: Ögetay Kayalı

Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri öğrencisi. Çoğunlukla yıldız astrofiziği ile fizik ve matematiğin gündelik yaşantıdaki rolü üzerine yazıyor. Alanı dışında amatör olarak fotoğrafçılık, resim, programlama, mekanik, elektronik ve biyokimya ile ilgileniyor. Kozmik Anafor'dan ayrılmış, şu an www.rasyonalist.org sitesinde yazarlık yapmaktadır.

Güneş Işığı: Milyon Yıllık Bir Yol Hikayesi