Evrenin Keşfi Tüm Yazılar

Kutup Yıldızı Neden Sabittir?

Yüzyıllardır insanoğlu yönünü tayin edemediği açık gecelerde kutup yıldızını referans alarak gideceği yönü belirleyebiliyor. Peki neden kutup yıldızı bir yön belirtiyor?

Kutup yıldızının sabit olup kuzey yönünü gösterdiğini çocukluktan beri duyarız. Gittikçe bu bilgiye olan ihtiyaçla beraber, gökyüzünü izleyen insan sayısı üzücü bir şekilde azalsa da işin ardında harika bir bilgi vardır. Kutup yıldızı referans olarak alınabilir, çünkü neredeyse gece boyunca yeri hiç değişmez. Öyleyse diğer yıldızların gece boyunca yeri değişiyor. Bu durumda kutup yıldızını özel kılan şey nedir?

star_trails

Fotoğrafçılar Yer’in dönüş hareketinden faydalanarak yıldız izi fotoğrafları çekerler

Güneş gün boyunca doğudan batıya doğru bir hareket yapar. Fakat aslında hareket eden Yer’in kendisidir. Yer’in kendi etrafındaki dönüşünden ötürü gece boyunca yıldızlar da hareket ediyor olarak görünür.

Makalenin devamını rasyonalist.org sitesindeki bu linkten okuyabilirsiniz.

Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri öğrencisi. Çoğunlukla yıldız astrofiziği ile fizik ve matematiğin gündelik yaşantıdaki rolü üzerine yazıyor. Alanı dışında amatör olarak fotoğrafçılık, resim, programlama, mekanik, elektronik ve biyokimya ile ilgileniyor. Kozmik Anafor’dan ayrılmış, şu an www.rasyonalist.org sitesinde yazarlık yapmaktadır.