Astrofotoğrafçılarımız: Mustafa AYDIN

Başarılı astrofotoğrafçılarımızı tanıtma ve kendi ağızlarından tecrübelerini sizlere aktarmaları gayesiyle yayınladığımız yazı dizimize, deneyimli astrofotoğrafçı Mustafa Aydın ile devam ediyoruz. Keyifli okumalar…

1974 yılında Tokat şehrinde doğmuşum. Hacettepe Üniversitesi Fizik Mühendisliği ve Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi okudum ve dış ticaret danışmanlığı alanında faaliyet yürüten kendime ait bir şirketim var.

Kızım Zeynep 3-4 yaşlarında iken onun da merak duymasını sağlamak ve baba kız faaliyetlerimize bir ilave olarak burada markasını bile söylemek istemediğim küçük ve çok kötü bir teleskop aldım. Tabii ki büyüklük ve kalite teleskop konusunda önemli olduğu için bir süre sadece ay ve birkaç gezegen gözlemi yapabildiğimiz bu teleskop yetmemeye başladı.

Mustafa Aydın, Olimpos Gökyüzü ve Bilim Festivali 2017’de verdiği astrofotoğrafçılık eğitimleri sırasında.

Daha sonra biraz daha iyi bir dobson teleskop alarak yaklaşık 2 yıl boyunca havanın müsaade ettiği her gece gözlem yaptım. Bu gözlemler yıl boyunca değişen gökyüzünü tanımamda çok yardımcı oldu. Neredeyse optik gözlem yapan tüm amatör astronomlar gibi bir süre sonra bu objelerin fotoğraflarını çekme isteği doğdu içimde.

Öncelikle DSLR ve geniş açı lens ile samanyolu fotoğrafları çekmeye başladım. Bunu yaparken hep aklım derin uzay fotoğrafları çekmekte olduğu için bir takip edici kundağım olmamasına rağmen 100mm objektif ile Andromeda ve Pleiades gibi objelerin fotoğraflarını çok kısa pozlamarla çekip işledim.

İlk fotoğrafımı istifleyip birazcık işlediğimde gördüğüm manzara karşısında uzun bir süre heyecan ile titrediğimi unutmak mümkün değil.

Sonrasında bu işe ciddi olarak devam etmeye karar verdiğimde seçtiğim alan DSLR kamera, tele objektif ve bir takip edici sistem ile geniş alan derin uzay objeleri çalışmak oldu. Bu sebeple uzun araştırmalar ve incelemeler sonucu Skywatcher Star Adventurer, Nikon D5300 almaya karar verdim.  Çeşitli tele objektifler alarak çalışmalarıma devam ettim. 2017 yılında bir tesadüf eseri tanıştığım Murat Sana ve Özgür Cengiz ile Ankara Astronomi Topluluğu’nu kurduk ve faaliyetlerimize bu platformda devam ediyoruz.

Çektiğim astrofotoğrafların bazıları bugüne kadar Avrupa Uzay Ajansı (ESA), ulusal ve uluslararası astronomi topluluklarının sosyal medya hesaplarında yayınlandı ve ayın, haftanın fotoğrafı olarak seçildi. Çeşitli üniversite ve fotoğraf dernek ve kulüplerinde astrofotoğraf söyleşileri ve eğitimleri veriyorum.

Tübitak Bilim Genç Dergisi’nde Samanyolu fotoğrafçılığı yazı serisi devam etmekte olup, çeşitli dergi ve gazetelerde yazılarım ve Ankara Astronomi Topluluğu olarak birlikte yazdığımız yazılar yayınlanmaya devam ediyor.

Astrofotoğrafçılık Başlangıç Kitapçığı Bayilerde!

Astrofotoğrafçılık hobisine başlamak isteyenler için temel bilgileri içeren “Fotookul – Yıldızları Görüntülemek” kitapçığı, bayilerde! Kozmik …