Plüton’un Boyutları!

Yukarıdaki fotoğraf Plüto ve uydusu Charon’un Dünya yüzeyinde bir yere konsalar ne kadar yer kaplayacaklarını gösteriyor.

Not: Türkiye’de astronomlar, bizim Plüton olarak bildiğimiz cüce gezegene “Plüto” derler. Plüton ismi, sadece halk arasında kullanılır.

New Horizons(Yeni Ufuklar) uzay aracının yaptığı yeni ölçümler Plüto’nun boyutlarının (çapı) 2.370 km, yani Dünya’nın %18.5’i kadar, uydusu Charon’un ise 1.208 km yani Dünya’nın %8.5’i kadar bir yarıçapa sahip olduğunu gösterdi.

Aşağıdaki fotoğrafta Plüto ve uydusu Charon’un, Yeni Ufuklar uzay aracı tarafından alınmış olan renkli fotoğrafını görüyoruz.

nh-color-pluto-charon

Aşağıdaki fotoğrafta ise Plüton’u yalnız olarak görüyoruz. Dikkatlice bakacak olursanız sol köşesinde kalp şeklinde bir jeolojik yapının olduğu görülüyor.

071215_pluto_alone_0

Kaynak

Yazar: Ögetay Kayalı

Ege Üniversitesi Astronomi ve Uzay Bilimleri öğrencisi. Çoğunlukla yıldız astrofiziği ile fizik ve matematiğin gündelik yaşantıdaki rolü üzerine yazıyor. Alanı dışında amatör olarak fotoğrafçılık, resim, programlama, mekanik, elektronik ve biyokimya ile ilgileniyor. Kozmik Anafor'dan ayrılmış, şu an www.rasyonalist.org sitesinde yazarlık yapmaktadır.

İstanbul Maltepe Babil Kültür Merkezi Panelimizden Kareler