Popüler Bilim Tüm Yazılar

Bangkok’da Görülen Ateş Topu

Bugünlerde Tayland’dan pek çok insan ülkenin başkentinde gökyüzünü aydınlatan gizemli ateş topunun fotoğraf ve videolarını internete yükledi. Ancak ”gizemli” sözcüğünün göreli bir ifade olduğunu da unutmamak gerek. Şimdilik bu ateş topu hakkında pek bir şey bilmesek bile tüm işaretler ateş topunun uydudan kopmuş bir parça olmasına yerine bir asteroid parçası olduğunu gösteriyor. Çünkü bir uydu doğu-batı ekseninde hareket ederken videolarda görülen cismin parlamadan önce tam aksi yönde hareket ettiği görülüyor.

Ateş topu şehrin farklı birçok noktasından görülmüş. Aşağıdaki videoda cismin kaybolmadan hemen önce çok kısa bir süreliğine parladığını görebilsiniz. (Parlama anına geçmek için 27. saniyeye ilerleyebilirsiniz)

Tayland Ulusal Astronomi Araştırma Enstitüsü Müdür Yardımcısı Saran Poshyachinda, cismin yerin 100 kilometre yukarısında yandığını tahmin ettiklerini ve yalnızca birkaç kilogramlık kütleye sahip olabileceğini söyledi. Poshyachinda, cismin gökyüzünü sıyırıp geçen bir asteroide benzediğini ve birden ateş topuna dönüştüğünü ifade etti. Tayland’da yaşanan bu olay 2013’te Rusya‘ya düşen meteoriti hatırlattı.

Eğer tam olarak bir ateş topunun ölçülerini merak ediyorsanız şöyle diyebiliriz: Bir ateş topu olarak yanmaya başlaması için aşağı yukarı 1 metre boyutlarında olması gerekiyor.

Rusya’ya 2013 yılında düşen meteorit

Kemal Cihat Toprakçı

Kaynak

Kemal Cihat Toprakçı

Akdeniz Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencisidir.

Karaman doğumlu olup, astronomiye küçük yaşlardan beri ilgi duyan yazarın bugüne kadar Türkiye’nin pek çok bilim-astronomi portalında yazı ve makaleleri yayınlanmıştır. Ayrıca yazarın, Shumen Üniversitesi’nde görev yapan Dr. Sunay Ibryamov tarafından çevirisi yapılarak Bulgaristan astronomi gazetesine kazandırılmış bir yazısı da bulunmaktadır. Kozmik Anafor’dan ayrılmış, şu an www.rasyonalist.org sitesinde yazarlık yapmaktadır.