Güneş’te Bir “Eyfel Kulesi”

İsveçli Göran Strand isimli amatör bir astronom, evinin bahçesine kurduğu 5 cm çaplı teleskobu ile Güneş’i gözlemlerken bu dikkat çekici fotoğrafları çekti. Fotoğraf, Güneş’in yüzeyinde gerçekleşen devasa bir patlamayı gösteriyor.

dnews-files-2015-08-eiffel-tower-promience-full-670x440-150817-jpg

Büyük bir kütle atımının gerçekleştiği ve ilginç biçimde bir Eyfel Kulesi’ni andıran patlamanın yanında, yaşadığımız gezegen Dünya adeta oyuncak bir bilyeden farksız boyutlarda. Küçük bir hesap yaparsak, Dünya’nın çapından 7 kat daha yükseğe erişen bu kütle atımının boyutunun en az 90 bin km olduğunu görürüz.

Sizce de çok küçük değil miyiz? VY Canis Majoris gibi aşırı dev ve nadir bulunan yıldızlara bakacağımıza, her gün gördüğümüz Güneş ile ilgilenmek, küçüklüğümüzü orada görmek daha doğru olmaz mı?

•••

Güneş patlamaları ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için şu yazımızı okuyabilirsiniz. Güneş atmosferinde yaşanan olayların detaylarını öğrenmek için ise bu yazımıza bakabilirsiniz.

Video:

Yazar: Zafer Emecan

Bir astronomi işçisi. Kozmik Anafor'un kurucusu, her şeyi ve hiçbir şeyi. İlgisiz üniversiteler bitirmiş olmasına rağmen, içinden atamadığı gökbilim sevgisini kaleme, klavyeye, araştırmalara dökmeye çalışan, haddini bilen, ama bazen aşan bir amatör astronom.

Güneş Fiziği: Güneş Rüzgarları