En Detaylı Andromeda Görüntüsü

Yaklaşık Okuma Süresi: 1 Dakika...
image_pdfimage_print

Andromeda (Zincirli Prenses) bize, yani Samanyolu’na en yakın spiral galaksi; komşumuz. Aşağıda izleyeceğiniz video ve paylaşacağımız link, NASA’nın Hubble Uzay Teleskobu’yla 5 Ocak 2015’te çektiği ve bugüne dek elde edilmiş en net Andromeda fotoğrafının birleştirilmesiyle meydana getirilmiş olağanüstü çözünürlükte bir görüntü içeriyor. Şu bağlantıya tıklayarak görüntüyü detaylı biçimde inceleyebilirsiniz.

Birçok farklı fotoğrafın bir araya getirilmesiyle oluşturulmuş olan ve 40 bin ışıkyılı genişliğindeki tava biçimli komşu galaksimizdeki yüz milyonlarca yıldızı ve binlerce yıldız kümesini gösteren bu görüntünün çözünürlüğü fazla yüksek olduğundan bu görseli ya –varsa– farenizin tekerleğini ya da ekranın alt kısmındaki uzaklaştırma-yakınlaştırma aracını kullanarak incelemenizi tavsiye ederiz.

Keyifli yolculuklar!