Florence Göktaşı (Asteroid 3122) Geçiş Videosu

Yaklaşık Okuma Süresi: 2 Dakika...

Yine bir Ankara Astronomi Topluluğu ve doğal olarak Kozmik Anafor fevkaladeliği ile karşınızdayız

Kardeş topluluğumuzun usta astrofotoğrafçısı Murat Sana, dün gece (1 Eylül 2017) Florence Göktaşı’nın (Asteroid 3122, Florance 3122) Dünya’nın yakınından geçişini zaman aralıklı olarak görüntüledi.

Florance, yaklaşık 4.5 km’lik bir çapa sahip ve görüntülendiğinde bizden yaklaşık 7 milyon km uzaktaydı. Parlaklığı 9 kadir olduğu için, çıplak gözle görülebilmesi imkansız.

Kadir, gökcisimlerinin parlaklık değeridir. Rakam büyüdükçe, parlaklık düşer. Örneğin gökyüzünün en parlak yıldızı Sirius – (eksi) 1.5 kadir, parlaklığa sahiptir. İnsan gözü 5.5 – 6 kadir‘e kadar sönüklükteki objeleri seçebilir.

Murat Sana bu videoyu, 115 mm’lik bir teleskopla 20’şer saniyelik 250 poz çekerek oluşturdu. Çekim detayları:

Teleskop: Meade 115mm Triplet APO ED Refractor
Kamera: ATIK 460 EXc Color CCD
Kundak: Orion Atlas Pro AZ/EQ-G
Pozlama: 20san x 250 Kare
Çekim Tarih Aralığı: 31.08.2017 22:32 – 01.09.2017 00:27
Filtre: HUTECH IDAS LP1 V4 Light Pollution Filter

Florance
Murat Sana’nın çekimi sırasında Florance Göktaşı’nın bulunduğu konum ve çekim süre aralığı…

Daha fazla okumalısınız

“Mikro Meteor”lar Sanıldığı Kadar Tehlikeli Mi?

Özellikle ABD’nin milli coğrafya kanalı National Geographic ve ekürisi Discovery Channel’da yayınlanan belgesellerde sıklıkla ve …